تلویزیون شهری یک نمایشگر هوشمند بزرگ می باشد که از دیود های نورانی (LED) تشکیل شده است .

از کنار هم قرار گرفتن این LED ها ماژول تلویزیون شهری ساخته می شود و از کنار هم قرار گرفتن ماژول ها کابینت های این نمایشگر غولپیکر یک به یک ساخته و به هم متصل می گردند .

حال نگاهی میکنیم به روند ساخت این دستگاه در خط تولید شرکت ایلیا :

 

  • در مرحله اول خط تولید تلویزیون شهری ایلیا LED ها بعد از تحویل از کارخانه مادر یک به یک مورد تست دوباره قرار میگیرند تا اگر به صورت احتمالی کم نوری یا خرابی وجود داشت از چرخه تولید حذف گردند .

 

مراحل تولید9

 

  • در مرحله دوم LED های چک شده وارد دستگاه منتاژ SMD شده و در بردهای از پیش طراحی شده توسط طراحان صنعتی شرکت ایلیا منتاژ می گردند .
مراحل تولید تلویزیون شهری ایلیا33
  • در مرحله سوم برد های منتاژ شده وارد بخش تست اولیه می شوند تا به صورت تکی از نظر سلامت فیزیکی و کارکرد صحیح مورد آزمایش قرار گیرند .
مراحل تولید تلویزیون شهری ایلیا25
  • مرحله چهارم ، بخش مهم و حساس ضد آب نمودن است . در این مرحله برد های منتاژ شده به بخش واتر پروف وارد شده و کاملا از هر دو سمت جلو و پشت ضد آب می گردند و در انتهای این مرحله مجدداً از نظر صحت انجام این مرحله تست ضد آب می شوند .

با توجه به شرایط جوی و آب هوایی ایران کیفیت این مرحله در اثر بخشی محصول نهایی بسیار حائز اهمیت است .

 

  • در مرحله پنجم برد های ضد آب شده و تست شده به بخش منتاژ ثانویه رفته و در آنجا در فریم های پلاستیکی از جنس ABS که کاملاً ضد ضربه می باشند منتاژ می شوند . در اتمام کار این مرحله محصول تکمیل شده ماژول LED نام دارد . در پایان مرحله هم مثل مراحل پیش عملکرد این واحد تست می گردد .

این ماژولهای ضد ضربه باعث می شوند محصول نهایی ما در برابر ضربات احتمالی مقاوم و عمر مفید دستگاه بالاتر برود .

 

  • در مرحله ششم واحد QC شرکت ایلیا اقدام به کنترل کیفیت ماژول ها می نماید ، به این صورت که ماژلهایی که هم از لحاظ کیفیت LED و هم واتر پروف بودن و ضد ضربه بودن در مراحل پیش آزمایش شده اند را در میزهای مخصوص کنار هم چیده و به صورت یکپارچه از نظر خاموشی و روشنی و کم نوری احتمالی مورد آزمون قرار می دهند .

 

  • مرحله هفتم مربوط به ساخت کابینتها می شود . این مرحله نیز از اهمیت ویژه ایی برخوردار است . کابینتهای تلویزیون شهری ایلیا که درآتلیه طراحی صنعتی شرکت ایلیاطراحی شده اند ، کاملاً بومی و در ایران و توسط دستگاه CNC با دقت و حساسیت بالا و میلیمتری ساخته می شوند چرا که اگر کوچکترین اشتباهی در محاسبه رخ بدهد در زمان چیدمان کابینتها در کنار یکدیگر بینشان فاصله افتاده و در کیفیت تصویر نهایی منظره بسیار ناخوشایندی را ایجاد میکنند کما اینکه این مشکل در کابینتهای وارداتی متفرقه بسیار شایع است .
مراحل تولید تلویزیون شهری ایلیا15
  • در مرحله هشتم ماژولهای تست شده در کابینتها منتاژ شده و مجدداً تست می گردند .
مراحل تولید6
  • مرحله نهم مرحله CHEK OUT می باشد ، از آنجا که شرکت ایلیا دارای استاندارد ISO است ، واحد QC پس از کنترل کیله فرم های تکمیل شده توسط همه واحد ها و نیز کنترل کیفی نهایی محصول اجازه بسته بندی را صادر نموده و کابینتهای در بسته بندی هایی که به همین جهت با آرم شرکت ایلیا طراحی و تولید شده اند بسته بندی می شوند .
مراحل تولید تلویزیون شهری ایلیا13
  • مرحله دهم نصب برچسب QC توسط واحد کنترل کیفیت روی بسته بندی محصول نهاییست که نشان دهنده اطمینان تولید کننده از صحت عملکرد دستگاه ، خط تولید و کیفیت و کارایی دستگاه می باشد .

 

  • در مرحله آخر کلیه کابینتها با رعایت ضوابط انبارش شده تا توسط کارشناسان مربوطه به محل نصب ارسال و عملیات نصب و راه اندازی ، که به منزله اتمام کار واحد تولید و شروع کار واحد خدمات پس از فروش می باشد را به انجام میرساند .

 

شرکت دانش بنیان ایلیا با دیدگاه کاملاً تخصص محور و با ارائه تلویزیون های شهری هوشمند با کاملترین استاندارد های موجود و رعایت کلیه ضوابط مفتخر به خدمت رسانی به شما عزیزان است .

جهت هماهنگی بازدید از نمایشگاه دائمی محصولات ایلیا با ما تماس بگیرید .

 

امتیاز به سایت ایلیا