• تلویزیون ضد آب استخر

ال ای دی چگونه کار می کند ؟

دیود نورافشان یا آنچه با نام LED شناخته میشود قهرمانان ستایش نشده دنیای الکترونیک هستند. LED ها ده ها کار متفاوت را انجام می دهند و در تمامی وسایل یافت می شوند. مثلا در ساعت های دیجیتالی اعداد را درست می کنند، در کنترل ها اطلاعات را جابه جا می کنند، صفحه ساعت را روشن می کنند و به شما می گویند وسیله هایتان چه زمانی روشن شده اند. انبوهی از آنها در کنار هم صفحه نمایش های بزرگ و یا چراغ های راهنمایی را شکل می دهند.

ال ای دی چیست

می توان آنها را به حباب های کوچک نوری تعبیر کرد که به سادگی در مدارهای الکترونیکی گنجانده می شوند. اما برخلاف لامپ های رشته ای معمولی دارای رشته فیلامان سوزان نیستند و هرگز داغ نمی شوند. آنها تنها در اثر حرکت الکترون ها در یک ماده نیمه رسانا نور تولید می کنند و طول عمرشان اندازه یک ترانزیستور استاندارد است، چیزی حدود هزار ساعت بیشتر از لامپ های رشته ای. این ال ای دی ها در تکنولوژی جدید تلویزیون به کار رفته اند که نسبت به تلویزیون های LCD باریک تر هستند.

در ادامه بیشتر با تکنولوژی آنها آشنا می شویم. ادامه مطالب …

استاندارد IP چیست؟

استاندارد آی پی IP
درجه حفاظت یا کد آی‌پی به انگلیسی : IP code اصطلاحی در استاندارد (IEC) آی‌ئی‌سی ۶۰۵۲۹ است که بر اساس آن محفظه‌های تجهیزات الکتریکی با کدهای استانداردی با دو حرف IP در کنار دو رقم ، از نظر نفوذ در برابر عوامل خارجی تقسیم‌بندی می‌شوند . رقم اول که بین ۰ تا ۶ است سطح حفاظت در برابر جسم سخت خارجی و نیز حفاظت افراد را مشخص می‌کند . رقم دوم بین ۰ تا ۸ است و میزان حفاظت را در برابر نفوذ آب ( و نه هیچ مایع دیگر ) را مشخص می‌کند .  هر چه این رقم‌ها بیشتر باشند میزان حفاظت بیشتر است . ادامه مطالب …

امتیاز به سایت ایلیا
آدرس ایمیل فرم در تنظیمات پوسته مشخص نشده است. لطفا آدرس ایمیل معتبر برای فعال شدن فرم را وارد نمایید.