تلویزیون شهری از ابزارهای مهم تبلیغاتی در فضای داخل و خارج سالن محسوب می شود. توجه به نکات خرید باعث می شود تلویزیون شهری متناسب تری مطابق خواسته تان تهیه کنید. بنابراین در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات طلایی قبل از خرید تلویزیون شهری بپردازیم .

پیش از خرید  تلویزیون شهری همه ی هزینه‌ها را بررسی کنید، در قیمت تلویزیون شهری عوامل مختلفی تأثیر گذار است ؛ از جمله : ابعاد نمایشگر ، امکانات و قابلیت ها ی صوتی و تصویری تلویزیون (ضد آب ، ضد ضربه ، ضد حریق ، ضد انفجار و … )، کیفیت تصاویر ، کیفیت قطعات ، تکنولوژی‌ های به کار رفته در ساخت تلویزیون، روشنایی بالا ، محل نصب  تلویزیون ، برند و اعتبار شرکت سازنده ی تلویزیون ، نوع کاربری و مدل تلویزیون ، قابلیت‌های ورودی و خروجی و برنامه نویسی در صورت نیاز، مصرف انرژی ، گارانتی و خدمات پس از فروش

مشاوره قبل از خرید : یکی از موثرترین ثمرات مشاوره ی قبل از خرید تعیین اهداف  مشتری قبل از خرید تلویزیون شهری می باشد که تا بتوانید انتخاب مناسب تری داشته باشید. برای مثال چنانچه شما نیاز به یک تلویزیون شهری دارید که بتواند برای مخاطبین خود برنامه هیجانی مانند فوتبال را در هر مکانی پخش نمایید ؛ اگر تلویزیون مناسبی را خریداری نکرده باشید این امکان از شما گرفته خواهد شد و مجبور به پرداخت هزینه ها و مسایل  بعدی خرید اشتباه خواهید شد.

ابعاد  نمایشگر: تلویزیون‌های شهری در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. انتخاب اندازه مناسب، به فضای محل نصب و نوع کاربری آن بستگی دارد. اغلب ابعاد روی قیمت تمام شده تاثیر مستقیم دارد. بدین معنی که هرچه ابعاد تلویزیون بزرگ‌تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می رود چراکه هر چه ابعاد تلویزیون شهری بزرگ‌تر باشد: نیاز به پایه و ستون قوی‌تری برای  نصب و نگهداری دارد. با بزرگتر‌شدن صفحه‌نمایش؛ تعداد ماژول‌های استفاده شده ، تعداد پیکسل‌ها و کیفیت تصاویر و همچنین تعداد پاورها افزایش پیدا می یابد. از طرف دیگر فاصله مورد استفاده خود با تلویزیون شهری را نیز در نظر بگیرید. برای مثال اگه قرار است آن را داخل فروشگاه قرار دهید، ابعاد کوچک‌تر با تراکم پیکسل بالاتر مناسب است، در حالیکه مسیرهای شهری به تلویزیون با ابعاد بزرگ و تراکم پیکسلی کمتر نیاز دارد.

فناوری نمایش:  نوع فناوری استفاده شده در صفحه نمایش تلویزیون بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. تلویزیون‌ها ممکن است ویژگی‌هایی مانند فرکانس تازه‌سازی صفحه، تکنولوژی HDR High Dynamic Range  و سیستم‌های صوتی پیشرفته داشته باشند. هر برند نرم افزارهای مخصوصی جهت تنظیمات اولیه دارد؛ خریداران تلویزیون شهری فقط محتوا را بارگزاری کرده و نمایش می‌دهند.

نرخ تازه سازی: نرخ تازه سازی تعداد دفعاتی است که تصویر در ثانیه بازسازی می شود. برای محتوای ویدیویی با حرکت سریع، تلویزیونی با نرخ تازه سازی حداقل ۶۰ هرتز انتخاب کنید.

کیفیت تصویر: انتخاب تلویزیون شهری مورد نظر شما به نوع محتواهای تصاویر و کیفیت آن‌ها بستگی دارد. کیفیت وضوح تصویر را رزولیشن تعیین می‌کند. تلویزیون‌های شهری با کیفیت تصویر Full HD و ۴ K از گزینه های مناسب برای نمایش تصاویر با وضوح بالا هستند. هر چقدر تصاویر دارای جزئیات بیشتری باشند، تلویزیون شهری‌ با کیفیت بالاتری برای نمایش نیاز است. در نظر داشته باشید روشنایی تلویزیون شهری به اندازه ای باشد که در نور مستقیم خورشید به وضوح دیده شود و همچنین زاویه دید عرضی گسترده برای مکان‌های با ترافیک زیاد، انتخاب کنید. برای مثال بعضی به‌دنبال ایجاد کیفیت تصویر HD هستند؛ در حالیکه بعضی دیگر کیفیت ۴K را ترجیح می‌دهند.  بهتر است که تلویزیون شهری دارای کمترین شکاف‌های بین پنل‌ها باشد تااز حواس‌پرتی ناشی از ایجاد اختلال در محتوای نمایش داده شده جلوگیری شود.

انتخاب برند : انتخاب برند معتبر برای خرید تلویزیون شهری ، نکته مهمی است ؛  برندهای معتبر در زمینه تولید تلویزیون شهری ، معمولاً قیمت‌های بالاتری نسبت به برندهای متفرقه دارند. چراکه برندهای معتبر ضمانت‌ های قابل توجهی را برای محصولات خود در نظر می‌ گیرند. همچنین تلویزیون شهری برندهای معتبر ؛ تکنولوژی به روزتر ، طول عمر بالاتر و کیفیت بهتری دارند.

رنگ: قیمت تلویزیون‌های تمام رنگی به دلیل استفاده از LED های بیشتر، به طور قابل توجهی بیشتر از تلویزیون‌های تک رنگ است.

داخل و خارج سالن: تلویزیون‌های شهری در انواع داخل و خارج سالن تولید می‌شوند. اغلب تلویزیون‌های خارج سالن به دلیل مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی نامناسب، قیمت بالاتری دارند.

مکان نصب: اغلب تلویزیون های شهری در ابعاد بزرگ و فاصله بیش از ۸ متر از ناظر جهت نمایش محتواهای تبلیغاتی در طول ۲۴ ساعت شبانه روز با قابلیت کار در زیر نور مستقیم خورشید و شرایط سخت جوی می‌باشند. نصب تلویزیون در ارتفاع زیاد یا در مکان‌های صعب العبور، هزینه بالاتری خواهد داشت. معمولا هر چه ارتفاع تلویزیون از زمین و فاصله دید کمتر باشد ، از دات پیچ با عدد کمتری استفاده می شود تا کیفیت تصویر بهتر شود. بالعکس در ارتفاع‌های بلند ، می توان از تراکم پیکسلی پایینتر (دات پیچ بیشتر) استفاده کرد چراکه، فاصله خالی بین پیکسل‌ها به‌علت فاصله زیاد تلوزیون شهری با مخاطب قابل رویت نیست .

قابلیت‌های ورودی و خروجی: مطمئن شوید که تلویزیون دارای ورودی‌ها و خروجی‌های مورد نیاز شما مانند HDMI، VGA و USB است.

مصرف انرژی: بررسی کنید که مصرف انرژی تلویزیون شهری بالا نباشد.

گارانتی و خدمات پس از فروش: در صورت بروز هر گونه مسئله ی احتمالی سازنده توسط گارانتی و خدمات پس از فروش ، خریدار را مطمئن به حمایت محصولات معتبر خود می سازد . ضمانت نامه‌ ها معمولاً مدت زمان مشخصی دارند. اعتبار گارانتی حاصل تجربه ، تخصص شرکت مجری است.  توجه به گارانتی معتبر قطعات و کارکرد تلویزیون شهریبه معنای توجه به طول عمر بالای استفاده از نمایشگر میشود .

خنک کننده : تلویزیون های شهری ساعات زیادی را که زیر نور آفتاب بمانند، حرارت پنل‌ها و منبع تغذیه ی آن بالا می رود که این مسئله می‌تواند باعث بروز خرابی در سیستم شود. هر‌چقدر دستگاه درجه‌حرارت کمتری داشته باشد، عمر بالاتر و همچنین ایمنی بیشتری خواهد‌داشت. بنابراین در هنگام انتخاب تلویزیون شهری ، به نصب خنک کننده (کولر) تلویزیون شهری توجه داشته باشید.

جنس و برند قطعات : نوع و جنس کابینت‌ها و پوشش‌بدنه، نوع و کیفیت ماژول، پاور، کارت‌کنترلر یا مین‌برد، ویدیو پروسسور ، کامپوزیتی که برای پایه و بدنه تلویزیون صرف می‌شود و … بر روی قیمت تمام شده تاثیر می گذارد.

کیفیت قطعات و ساخت تلویزیون شهری : تلویزیون‌های شهری معمولا در محیط‌های باز نصب می‌شوند و به‌طور مداوم در معرض عوامل محیطی (نور خورشید ، باد ، باران) قرار دارند. بنابراین این تلویزیون‌ها باید دارای کیفیت ساخت بالایی باشند، به‌طوری که در مدت زمان کوتاهی دچار مشکلاتی مثل سوختگی پیکسل‌ها، تغییر ابعاد، شل شدن اتصالات یا خرابی‌های ناشی از نفوذ رطوبت و گرد و غبار نشوند. در ضمن باید مطمئن شوید که قطعات فلزی آن‌ها از متریال‌هایی با مقاومت بالا در برابر خوردگی و رطوبت ساخته شده‌اند.

امنیت تلویزیون شهری : به نرده‌های حفاظتی و پلکان مطمئن  برای محافظت از جان اپراتوری که تعمیر و نگهداری تلویزیون شهری را برعهده می‌گیرد و همچنین حفاظت و ایمنی تجهیزات تلویزیون شهری (نرم‌افزار و سخت افزار)  در برابر سارقین یا هکرها توجه شود.

محتواهای قابل نمایش در تلویزیون شهری : معمولا اطلاعات کلی با مدت زمان نمایش کوتاه مناسب محتواهای تلویزیون‌های شهری هستند بنابراین نمایش اطلاعات با جزییات زیاد مناسب نمی‌باشند ؛ محتواها به نحوی انتخاب می‌گردند که مناسب ناظر‌های غیر ثابت بوده و سرعت حرکت محتواها کمتر از نمایشگر‌های معمولی می‌باشد تا هم ترافیک بصری کمتری ایجاد کند و هم ناظر‌های متحرک زمان کافی برای درک محتوای نمایشی را داشته باشند.  تغییر محتوا بسته به میزان اطلاعات نمایش داده شده در هر اسلاید متفاوت می‌باشد.

هزینه نصب و اجرای شرکت ارائه دهنده : شرکت‌ها برای خدمات نصب و اجرا نیز هزینه‌هایی را دریافت می‌کنند که تعیین آن‌ها به معیارهای مختلفی بستگی دارد. از جمله این معیارها می‌شود به تعداد پایه‌های نگهدارنده، ساختار پایه‌ها و میزان پروفیل و متریال‌های مصرفی، پی‌ریزی برای پایه‌ها و… اشاره کرد.

درخواست آموزش از کارشناسان فنی نمایید: در زمان  خرید از کارشناسان بخش فنی درخواست نمایید تا آموزش نگهداری و عملیات لازم را برای عمر بیشتر تلویزیون شهری به شما آموزش دهند تا با رعایت نکات ذکر شده ، عمر تلویزیون شهری خود را چندین برابر کنید.

متخصصین ایلیا در تمامی مراحل با مشاوره حرفه ای تلویزیون های شهری از جمله بازدید حضوری ازشوروم و پروژه های نصب شده ی قبلی تا طراحی سفارشی اجرا و گارانتی و خدمات پس از فروش به صورت کاملا حرفه ای در کنار شما هستند تا مشمول هزینه های اضافی خرید مجدد یا تعویض کالای خریداری نشوید.

5/5 - (4 امتیاز)