برندسازی و مدیریت برند مهمترین حلقه مفقوده نفوذ و برتری تولیدات ایرانی در بازار رقابت بین المللی است. برند در واقع رمز ماندگاری تولیدکنندگان و صنعت­گران در عرصه رقابت است. امروزه کالاها تنها بر اساس کارکرد، کیفیت و قیمت در رقابت با یکدیگر نیستند، بلکه شخصیت و هویت یک برند، عامل تعیین کننده فروش در بازار می باشد. با توجه به اهمیت بالای مدیریت برند در عرصه صنعت و تولید ملی و اهداف دولت در حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، نیاز به تبیین و تثبیت جایگاه این مفهوم بسیار محسوس است.
مسائل حقوقی و مالکیت فکری، یکی از مسائل و مشکلات جدی پیش روی روند گسترش برندسازی در کشور است. استفاده از نام و نشان تجاری، مدل و شکل ظاهری محصول و حتی ایده های نوین رقبا از جمله مسائلی است که صنعتگران و تجار با آن دست و پنجه نرم می کنند.
مجموعه ایلیا به مدیریت آقای سجادپور با آگاهی از مشکلات مشتریان و کارشکنی بسیاری از فروشندگان فاقد مجوز در رشته ی کاری تابلو های ال ای دی و در راستای برند سازی و ایجاد آرامش در بازار و ارائه خدمات برتر به مشتریان اقدام به ثبت برند تابلو روان نموده است .
حال با توجه به پیشتازی ایلیا در عرصه ی LED و امید به بهبود شرایط بازار فروش تابلو های الکترونیکی و ایجاد تیم های فروش تحت نظارت شرکت ایلیا ، این مجموعه تمامی حقوق مادی و معنوی متاثر از این برند را برای خود محفوظ دانسته و با خاطیان ، طبق موازین قانونی برخورد خواهد کرد .
رویکرد ایلیا در این زمینه همکاری و همراهی با فروشندگان مجاز و برتر و ساماندهی شرایط بازار در سایه ی تعامل و همفکری در راستای اعتلای برند تابلو روان و کنترل بازار این برند می باشد ، حال اینکه در صورت ضایع شدن حق قانونی این مجموعه ، شرکت ایلیا از هیچ کوششی در جهت احقاق حقوق مادی و معنوی خود فروگذار نخواهد کرد .
ایران از سال۱۳۱۰ جزء معدود کشورهایی درآسیا می باشد که موضوعات مربوط به حمایت از علائم تجاری را در قوانین داخلی خود آورده است . ثبت علائم و اختراعات مصوب ۱۳۱۰و آئین نامه اجرائی این قانون مصوب ۱۳۳۷ مبنای این حمایت می باشد. و طبق این قانون تنها کسی که علامت تجارتی به نام او ثبت شده است و کسی که علامت موقتا یا دائم از سوی مالک به وی منتقل گردیده است اجازه استفاده از علامت ثبت شده را دارند .
طبق قانون جمهوری اسلامی استفاده از برند تجاری ثبت شده بدون مجوز صاحب علامت تجاری در دادگاه کیفری قابل پیگیری بوده با نظر قاضی محترم و طبق مواد مندرج در قانون با افراد خاطی برخورد خواهد شد :
ماده۶۱ ـ هر شخصی كه با علم و عمد مرتكب عملی شود كه طبق مواد(۱۵)، (۲۸) و (۴۰) نقض حقوق به شمار آید یا طبق ماده (۴۷) عمل غیرقانونی تلقی شود، مجرم شناخته‌شده و علاوه بر جبران خسارت به پرداخت جزای نقدی از ده ‌میلیون (۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال تا پنجاه میلیون (۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال یا حبس تعزیری از نود و یك روز تا شش ماه یا هر دوی آنها محكوم می‌شود

امتیاز به سایت ایلیا